Veel gestelde vragen

1. Moet ik de Paynplan app op mijn smartphone downloaden?

Er moet niks, maar het is wel erg handig voor je. Zeker wanneer je niet elke dag achter je computer of laptop zit. Je kan deze via de Appstore of Google Play gratis downloaden.

 

2. Ik heb mijn abonnement op (bv) de 20e aangeschaft en betaald. Gelden dan vanaf die datum mijn in te plannen lessen?

Nee, zodra je je abonnement hebt aangeschaft ontvang je direct je 4, 5, 10 of 24 lessen (afhankelijk van het abonnement wat je hebt gekozen) om in te plannen. Het maakt niet uit op welke dag/datum je bent gestart. Als dit, zoals in ons voorbeeld, op de 20ste van de maand is, dan krijg je vanaf de 20ste tot de laatste dag van dezelfde maand 4, 5, 10 of 24 lessen. De datum van aanschaf blijft wel de datum waarop jouw abonnementsgeld maandelijks wordt afgeschreven. Wanneer je opzegt is dit ook de datum waarop je rekening dient te houden met je opzegtermijn (4 weken).

 

3. Hoe kan ik zien wanneer en hoeveel lessen ik al heb ingepland?

Dit kan op 2 manieren: 

1. Wanneer je de app van Paynplan app op je telefoon opent, krijg je op het beginscherm je aankomende afspraken te zien. 

2. Als je de agenda opent, staat rechtsonder een rondje met een + erin. Wanneer je dan op mijn afspraken klikt, zie je per maand een overzicht.

 

Daarnaast is er een kleuren systeem:

groen: er is plek 

rood: deze les zit vol, je kan inschrijven op de wachtlijst.

oranje: je staat op de wachtlijst en krijgt bericht als je automatisch ingeschreven wordt voor de les.

geel: je staat ingeschreven voor deze les

 

4. Als ik niet kan wat moet ik dan doen?

Dan schrijf je jezelf uit, op dezelfde wijze als je je hebt ingeschreven, je ziet nu alleen een tabje “uitschrijven” staan. Ongeacht welk abonnement je hebt, zodat jouw plekje kan worden opgevuld door iemand anders. Dit doe je het liefst meer dan 2 uur van te voren, want dan krijg je deze les retour. Is het korter dan twee uur van te voren dan ben je je les kwijt.

 

5. De les zit vol, wat kan ik doen?

Dan kun je jezelf op de wachtlijst zetten. Dit werkt hetzelfde als inschrijven voor een les alleen nu schrijf je je in voor de wachtlijst. 9 van de 10 keer kun je er gewoon bij. 

Wanneer er een plekje vrijkomt, wordt je automatisch ingeschreven voor de les.

Hiervan wordt je op de hoogte gebracht via een email van Paynplan (let op dat deze niet in je spam terecht komt) én via een melding op je telefoon als je de app hebt gedownload en meldingen van de Paynplan app toestaat in de algemene instellingen van je telefoon. Ook wanneer een les onverwacht niet door kan gaan zullen wij je op deze manier informeren. 

TIP 1: 

kijk altijd voordat je van huis vertrekt in het rooster. 

TIP 2:

zet de app op een zichtbare plaats in je scherm, zodat je het rode bolletje van een melding ook daadwerkelijk ziet. 

Tip 3:

wanneer je op de wachtlijst staat en je denkt ‘als ik nu nog word ingepland dan ga ik niet meer’, haal jezelf dan van de wachtlijst af. Soms gebeurt het kort van te voren dat je doorschuift en wanneer je dat te laat ziet, dan ben je je les kwijt. En dat zou jammer zijn.

 

6. Ik ga op vakantie, kan ik mijn abonnement stopzetten/pauzeren?

Hiervoor willen we je graag attent maken op onze algemene voorwaarden, punt 4. Hier staat vermeld dat we bij het bepalen van het maandbedrag van je abonnement, we rekening hebben gehouden met 6 weken per jaar geen les, 4 weken zomervakantie en 2 weken kerstvakantie, zodat het niet nodig is voor mensen om hun abonnement stop te zetten als ze op vakantie gaan (ook als dat niet in de zomervakantie is) en aan onze kant de inkomsten ook gewoon gewaarborgd kunnen blijven.

Ga je er langere tijd tussenuit, op vakantie, ben je geblesseerd of zie je een operatie tegemoet, dan is het uiteraard geen probleem. Het is ook mogelijk om het aantal lessen die je zult missen voor en na je vakantie in dezelfde kalendermaand in te halen door bijv. 2 lessen achter elkaar te volgen.

 

Wij hebben ervoor gekozen om te werken zonder lange opzegtermijnen. Als je wil stoppen, wil je stoppen en voelt het voor ons niet goed om iemand langer dan nodig is door te laten betalen. 

Dat houdt voor ons als bedrijf wel een risico in: nl. dat als iedereen opzegt wanneer hij of zij met vakantie gaat, onze inkomsten onzekerder zijn en minder stabiel, mn. in de zomerperiode en de schoolvakanties, maar dit geldt eigenlijk het hele jaar door.

 

7. Kan ik zelf mijn abonnement stopzetten of wijzigen?

Nee, hiervoor mag je contact op nemen met Bloem: bloem@samasangha.nl

 

8. In wil me inplannen, maar er staat dat ik onvoldoende krediet heb?

Dit komt omdat je al 4, 5, 10 of 24 lessen gehad hebt die maand. Zeker in het geval van 4 lessen per maand, het komt nl. weleens voor. Dat komt omdat die maand 5 maandagen heeft.

Wat je dan kan doen is een losse les aanschaffen of je abonnement laten verhogen naar 5 of meer  lessen per maand.

Ook is het zo, dat als je al 4, 5, 10 of 24 lessen hebt ingepland die de maand, kan je je niet meer inschrijven op de wachtlijst. (zie ook vraag 3.)

 

9. Parkeren

Dit is een verzoek van onze kant, maar ook voor een ieder van jullie, zodat er altijd een plekje voor je is om te parkeren: parkeer alsjeblieft zo efficiënt mogelijk! 

Dat houdt in dat je zover mogelijk doorrijdt naar achteren, naar de laurierhaag, en hier zo dicht als mogelijk tegenaan parkeert. En vandaar af, heel graag efficiënt aansluiten. Het is nl. niet fijn als je aankomt en er is geen plek, terwijl andere auto's 2 of soms 3 plekken innemen! 

Alvast bedankt namens Sama en je mede Yogi's, Zhineng Qigong-ers en T'ai Chi-ers!

 

Laatste Tip van onze kant:

Lees ook eens onze algemene voorwaarden 

Hier staat helemaal beschreven hoe ons systeem werkt. Een gezellige versie, niet dat standaard 81 pagina's lange voorwaarden  gedoe

;))))